Εφαρμογές για Παιχνίδια με συλλογές Έργων Τέχνης, χρησιμοποιώντας Απτά αντικείμενα και Ιστορίες

ΤΙΤΛΟΣ: Εφαρμογές για Παιχνίδια με συλλογές Έργων Τέχνης, χρησιμοποιώντας Απτά αντικείμενα και Ιστορίες

ΑΚΡΩΝΥΜΙΟ: ΕΠΕΤΑΙ

ΕΝΑΡΞΗ : 05/2020            ΛΗΞΗ :  09/2023

Το ΕΠΕΤΑΙ αναγνωρίζει την αξία της υλικής υπόστασης στις πολιτισμικές αλλά και στις καθημερινές ανθρώπινες εμπειρίες, και προτείνει τη σχεδίαση και υλοποίηση παιχνιδιών που αναμειγνύουν στοιχεία του φυσικού και του ψηφιακού κόσμου, συνδυάζοντας τη χρήση απτών αντικειμένων με ψηφιακές εφαρμογές. Συγκεκριμένα, το ΕΠΕΤΑΙ διαπραγματεύεται τη σχεδίαση «υβριδικών» επιτραπέζιων παιχνιδιών που τοποθετούν συλλογές έργων τέχνης στο επίκεντρο του παιχνιδιού και αναδεικνύουν το πολιτισμικό περιεχόμενο μέσα από το παιχνίδι, χρησιμοποιώντας μηχανικές και φυσικά υλικά στοιχεία που συναντώνται σε πλήθος δημοφιλών επιτραπέζιων παιχνιδιών. Παράλληλα το ΕΠΕΤΑΙ ορίζει και υλοποιεί ένα εύρος ψηφιακών εφαρμογών, οι οποίες συμπληρώνουν και διευρύνουν την παραδοσιακή παιχνιδο-κεντρική εμπειρία, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας (AR), καθώς και τεχνικές παροχής ιστοριών (storytelling) και κοινωνικής σχεδίασης (social design).

Πρώτο κύριο αντικείμενο του ΕΠΕΤΑΙ αποτελεί η επιλογή και προσαρμογή στοιχείων δημοφιλών παιχνιδιών, κατά τρόπο ώστε να τοποθετείται το πολιτισμικό υλικό στο επίκεντρο της παιχνιδο-κεντρικής εμπειρίας. Ένα πρώτο παράδειγμα προς αυτή την κατεύθυνση αποτελεί

α) το κλασσικό παιχνίδι «Βρες τις διαφορές», το οποίο καλεί τους συμμετέχοντες (που είναι κυρίως παιδιά μικρής ηλικίας) να εντοπίσουν τα διαφορετικά στοιχεία που υπάρχουν ανάμεσα σε 2 εκδοχές μιας εικόνας

β) τα παραδοσιακά «παιχνίδια Παζλ» που ο χρήστης πρέπει να φτιάξει ψηφιακά το παζλ με συγκεκριμένα κομμάτια του έργου τέχνης.

Πέρα από τα παιχνίδια παρατήρησης, το ΕΠΕΤΑΙ δίνει μεγάλο βάρος στα ιστοριο-κεντρικά παιχνίδια, τα οποία διακρίνουμε σε βασικές κατηγορίες:

α) εκείνα που προσκαλούν τους παίχτες να φτιάξουν και να μοιραστούν ιστορίες γύρω από συγκεκριμένα οπτικά ερεθίσματα των παιχνιδιών, θέτοντας δημιουργικές προκλήσεις, και

β) εκείνα που παρέχουν ιστορίες στους παίχτες, καλώντας τους να πάρουν κάποια απόφαση ή να συνθέσουν επιμέρους «στοιχεία» και να βρουν την εξήγηση/απάντηση σε ένα ερώτημα

Το έργο συγχρηματοδοτείται από το ΕΤΠΑ και εθνικούς πόρους και υλοποιείται στο πλαίσιο του Ε.Π Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα & Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ).